Na sanki do Puszczy Bukowej

zima

Jeśli zima to ŚNIEG I SANKI!  A na sankach najlepiej jeździ się w górach, prawda? Na szczęście w pobliżu naszego miasta mamy góry a właściwie wzgórza. Wzgórza Bukowe, bo o nich mowa, położone są na południowym wschodzie od Szczecina z najwyższym szczytem – górą Bukowiec o wysokości 149 m.

Wszystkich mieszkających szczególnie w lewobrzeżnej częsci Szczecina do odwiedzenia tych terenów z sankami zaprasza mieszkaniec i wielki znawca tych okolic  🙂 Przedstawiamy jego propozycje.

Dla osób, które chciałyby przyjechać do Puszczy Bukowej z sankami:

Propozycja nr 1
Przyjeżdżamy na osiedle Bukowe, jedziemy ulicą Chłopską aż przejedziemy pod autostradą

foto: M.Sz.
Ok 200m dalej dojedziemy do znanych Dębów Krzywoustego i w tej okolicy przy chodniku zostawiamy auta, wyciągamy sanki. Droga, którą proponuję skręca w prawo od głównej drogi prowadzącej do Puszczy (brukowiec).
Podążamy tą drogą ok 100m a następnie odbijamy lekko w prawo i zaraz w lewo (nie skręcamy w lewo w drogę prowadzącą do leśniczówki !!).
Podążamy oznaczonym niebieskim szlakiem. Na początek czeka nas z dziećmi i sankami dobrych kilkanaście minut pod górkę, ale warto 🙂 Podążamy szlakiem tak długo aż po lewej stronie wypatrzymy widoczny na zdjęciu głaz Grońskiego.

foto: M.Sz.
Jeśli przy okazji chcemy się dowiedzieć kim był ów Stanisław Groński to zapraszam do lektury artykułu, który to wyjaśnia.
Od Głazu na wprost prowadzi albo niebieski szlak (zostawiający głaz po lewej) lub bezpośrednia ścieżka biegnąca od głazu mocno w dół. Dobre miejsce na zjazdy saneczkowe. Możemy także wypatrzeć oznaczony czarny szlak prowadzący w dół, na osiedle Bukowe.

Podsumowując:
Czarny szlak szybko i stromo sprowadzi nas na osiedle w okolice Szkoły Podstawowej.
Szlak niebieski poprowadzi nasz dłuższą, widokową trasą przez Puszczę także z powrotem na osiedle i wyjdziemy przy ulicy Mącznej (wzdłuż rzeczki Chojnówki).
Na osiedlu pytamy tubylców o drogę do aut pozostawionych przy dębach 🙂

Propozycja nr 2
Dla tych, którzy chcą wedrzeć się do „serca” puszczy. Przez Podjuchy kierujemy się na szosę prowadzącą do Kołowa. Spójrzmy na licznik kilometrów przejeżdżając pod autostradą. Około 2km od tego miejsca wypatrujmy po lewej stronie wieży przeciw pożarowej.

Podążamy od wieży czarnym szlakiem około pół kilometra i dochodzimy do pięknego wąwozu. Świetne miejsce do szaleństw na sankach dla BARDZO odważnych.

Spadki 30% z wysokości 120m na około 80m.n.p.m czyli ponad 10 pięter w dół. Szlak czarny spada w wąwóz i wznosi się po drugiej stronie. Z obu stron można świetnie szaleć.
Zdjęcie  pokazuje to miejsce, ale w ogóle nie oddaje wielkości wąwozu. Powiem szczerze – ja na rowerze nie mam lęków ale tam zsiadam z roweru i sprowadzam w dół. Boję się zjechać od strony góry Bukowiec.

Wariacja na temat propozycji nr 2
Wracając od Góry Bukowiec można zaliczyć jeszcze jeden fajny zjazd. 500-700m dalej (czyli wracając do Podjuch) zobaczymy drogę odchodzącą w lewo (na godzinę 11:00).

Jeśli jeszcze Wam mało można tam zaparkować i pozjeżdżać sobie (ewentualnie zrobić kulig). Świetna, równa, i gładka ale pod ostrym kątem droga.
foto: M.Sz.
A co do Puszczy to zapraszam do Działu Turystyka na www.bukowe.info Tam znajdziecie wiele innych propozycji na temat puszczy i nie tylko 🙂
mapka_bukowe

Mariusz Szałkowski

PORTAL BUKOWE
www.bukowe.info

Czekamy na Wasze zimowe zdjęcia z tych miejsc.